29 sep. 2010

En glad start på dagen!

Min hyllning till September och det härliga ljuset fortsätter. Idag frasade frosten under stövlarna när jag gick ut och det stod rök ur näsborrarna på hästarna. 
Mats har valt en stubbe att sitta på när han gör sin morgontvätt
Lugnet och friden varade dock bara någon minut innan hundarna kom farandes. De senaste dagarna har min pappas hund Viska varit här på gården och Selma har varit överlycklig

Mitt problem har varit att dom ibland har svårt att INTE leka ihop så jag har delat upp dom när jag märker att dom inte kan sova ordentligt. Första natten Viska sov här så vaknade jag vid tretiden av att dom brottades och skuttade runt på nedervåningen. När jag hasade mig ner och öppnade köksdörren möttes jag av två väldigt glada hundar som stod och flinade med tungorna ute. Det var bara att rasta och sedan dela upp dom resten av natten och då sov dom båda lugnt. 

Precis som när jag haft valpar och måste upp och rasta dom tidigt, tidigt på morgonen ser jag det som en utmärkt träning i att ha småbarn i framtiden.
Selma leker med sin bästa kompis Viska i morgonljuset
Plötsligt stannade leken upp och Selma fastnade nedanför ett träd...
När jag tittade upp fick jag förklaringen. Där satt Nalle och blängde på henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar