20 sep. 2010

Huset i septemberljus

Igår blev det en hel del fixat. Stefan har jobbat vidare med att regla upp golven där vi ska ha golvvärme.
Vi är noggranna med att få tid för en kafferast ibland
Dusch/toalett på nedervåningen är nu redo för golvvärmen.
I badrummet uppe och duschen nere måste reglarna dessutom sitta tätt eftersom det är våtrum så det har varit en hel del kapande och mätande för hans del. Det är dessutom extremt oergonomiska arbetsställningar när reglarna ska skruvas fast med vinkeljärn. Hoppas ryggen håller!




Jag fick lära mig att blanda putsbruk och laga lite håligheter i källarväggen och även skruva ner en del gammal elkabel. Man önskar att dom inte skulle fäst den så ordentligt med metallklämmor och skruv i taket. Att hålla skruvdragaren på sträckta armar upp i taket blev rätt tröttsamt efter ett tag. Bra att kunna varva med lite putsning när mjölksyran kickade in.
En slang på gården med sjövatten är perfekt när redskapen ska rengöras
Huset i kvällssol

5 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt hus! Kan tänka mig att det får trägolv och kanske någon/några öppna spisar. Vill också ha:)Verandan ser ju bara så mysig ut och ni är sååå fina tillsammans.
    Kram

    SvaraRadera
  2. mysigt & vackert hus!
    Lycka till me allt!
    /SaraW

    SvaraRadera
  3. Vilket HUS! och vilka fina omgivningar, det är t.o.m att man som Gotlänning blir avundsjuk!
    Du har dessutom gjort det verkliga kapet när du fick ihop det med Stefan! Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  4. Är du så blond på riktigt eller bleker du håret? Fin färg iaf!

    SvaraRadera
  5. Japp, jag är äkta blondin tillsammans med hela min familj. Nu lär jag dessutom föra det arvet vidare eftersom Stefan också är ljus (och hans familj). Våra barn kommer alltså vara blonda, ha lätt för att bränna sig i solen och dessutom säkerligen ha lätt för att blöda näsblod (haha ytterligare en sak vi har gemensamt).

    SvaraRadera