30 sep. 2010

Snacka om tankspridd

Igår när jag körde till huset så handlade jag lite på vägen. Som så många gånger den senaste tiden stod jag sedan och fingrade på lite olika inredningstidningar och bestämde mig också för att köpa en som jag inte läst tidigare. Tidningen hamnade i bilen och jag jobbade sedan på i huset i några timmar innan Stefan kom från jobbet. Vi bytte bil på vägen hem så Stefan körde skåbilen och jag tog vår lillbil. 

När vi varit hemma ett tag skulle jag ta en dusch och inne på hyllan i badrummet ligger en inredningstidning. "Tänk att Stefan varit så gullig och köpt en till mig!" tänkte jag och slog mig genast ner på toalocket för att bara bläddra lite i den. 

Plötsligt kände jag igen något som fick mig att minnas. Det var ju tidningen som jag köpt tidigare på dagen och som Stefan burit in från bilen. Så samma tidning hann göra mig riktigt glad två gånger igår. Gissa om jag kände mig glömsk!

3 kommentarer:

  1. Haha... ;-D Jag skulle LÄTT ha gjort exakt samma sak. Jag är helt vimsig. Skönt att höra att man inte är ensam.
    Härliga bilder på höstiga hästarna också! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag tycker det är jätteroligt att läsa din blogg, och så inspirerande!

    Har lite frågor;
    - Hur är det att starta upp en sån pass stor verksamhet ensam vid så ung ålder? Kostar det inte skjortan?
    - Är det inte svårt i början, att bli etablerad?
    - Och sista frågan, hur har du råd med alla hästar? Islandshästar som kostar en hel del.

    Är själv i nedre 20 års åldern och skulle verkligen vilja gå samma väg som dig! Men ingen aning hur jag skulle gå tillväga och framför allt inte hur jag ska få ihop pengarna på mitt vanliga jobb... Jättetacksam för svar! :-)
    /Ella

    SvaraRadera
  3. Jag började med att sälja hästar åt andra och samlade hela tiden varenda krona jag tjänade till att investera i egna hästar. Jag började alltså småskaligt och försörjde mig på annat jobb tills jag jobbat ihop till en liten flock och valde att köpa gården. Vid det laget gick det bra för företaget och jag kunde fortsätta växa, sakta med säkert.
    För att etablera mig så hade jag en köpegarati till köparna och pengarna tillbaka på hästträning så folk skulle våga anlita mig helt enkelt.

    SvaraRadera