29 sep. 2010

Snart kan vi flytta in!

Nä, nu ljög jag. Det är fortfarande i stort sett ett helt hus kvar att renovera. Men ibland föreställer jag mig att vi är i stadiet där vi ska välja kuddar till vardagsrummet och det känns helt ljuvligt

Tänker att jag ska krypa ner i ett bad på kvällen när jag blivit frusen eller drömmer om att kunna ställa in bakmaskinen i ett skafferi (istället för i garderoben i vårt gästrum). 

Det är den drömmen som gör det så härligt att hålla på och fixa på dagarna. Idag bytte jag från ett källarrum till ett annat och målade tak och putsade hål i väggarna. Med mer än 100 kvadratmeter källare så finns det ett antal rum att måla och fixa i. 
 

Samtidigt fortsätter jag alltså att drömma vidare om det färdiga huset. Ni ska bara se hur vårt frukostbord ser ut för det mesta med massor av olika tidningar, kökskataloger och byggfakta. Mitt i allt finns också urklipp på några snygga muggar som jag skulle vilja skaffa någon gång. Att drömma är verkligen härligt!

2 kommentarer:

  1. Ursnygga muggar! Var hittar man dem?

    SvaraRadera
  2. Dom är från Indiska men jag vet inte om modellen har utgått nu för det är en gammal bild. Men jag håller med dig, de är verkligen snygga!

    SvaraRadera