23 sep. 2010

Svansen är räddad!!!

Idag möttes jag av en liten kisse som med viss möda vickade på svansen, hela svansen när han balanserade på boxväggen. Rörligheten i den skadade halvan är tillbaka och såren är nästan helt läkta. Det var en sån lättnad att se att den inte hängde slakt nu när han sluppit det stödjande bandaget. Det har gått flera veckor med rehabilitering men nu verkar det alltså ha gett resultat. Mats får behålla sin svans!
Vill du läsa mer om Mats hittar du flera av inläggen om honom här
Den är ganska ful men den lever i alla fall (jag menar alltså svansen).

468x60

7 kommentarer:

  1. Härligt, så skönt att ni satsat allt på att katten skulle få den bästa hjälpen efter sin olycka. Tur för den kissen att han bor hos just er!

    SvaraRadera
  2. Ja....nu har även en Lax varit inne och bläddrat runt lite på din hemsida och det var trevligt,hit kom jag via Susanne B. Du skriver att du gillar att baka bullar, bjuds det på kaffe o bullar om man har vägarna förbi ????
    Hälsningar och Ha de.
    Lax i detta läget anonymt

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att svansen blir kvar, är ju bra att ha när man som stallkatt ska balansera omkring på boxväggar :)
    Hoppas nu att Mats och hans svans får ett långt lyckligt kattliv tillsammans.
    BrittaA

    SvaraRadera
  4. Jag glömde ju av att kommentera MM.
    MM= Mats af Månkarbo. Det är ju fint av Dej att bry Dej. Så fungerar en sann djurvän.
    Lax

    SvaraRadera
  5. Till Lax. Javisst gillar jag att baka och mina vänner och familj bjuder jag gärna på fika när de tittar förbi. Anonyma besökare som dyker upp oanmält är däremot mindre lyckat eftersom det här är min arbetsplats. Det hoppas jag du förstår.

    SvaraRadera
  6. Ja det förstår jag mycket väl. Det gäller att vara försiktig med anonyma personer. Det är bra.
    Du har i alla fall väldigt fina hästar och är en sann djurvän.
    Lax

    SvaraRadera
  7. Men så söt och vilken tur med svansen:)

    SvaraRadera