2 sep. 2010

Träning innan tävling

Thilde med hästarna Palli och Líf
Idag bar det av till Bälinge för att träna på en tävlingsbana. På lördag är det nämligen dags för den årliga Lagtävlingen och som vanligt ska jag vara med i ett lag. I år är vi Vampyrerna och det är jag och 4 andra tjejer som ska försöka ta oss till final på söndagen. 



Palli


Hästen jag ska tävla har gått som ridlägerhäst hela sommaren och jag har bara ridit honom själv ett par gånger. Idag var första gången han var på en tävlingsbana (250m oval bana för islandshästar) och han skötte sig galant. Med mig var också Julia som ska tävla stoet Líf. Vädret var perfekt och vi passade på att filma varandra lite så vi vet vad vi ska förbättra till på lördag. Vill ni komma och heja på oss så kör till Tunastallet/tunabanan norr om Uppsala (utmed väg 272). Det brukar bli en väldigt kul tillställning med maskerad och tävling i ett.

2 kommentarer:

  1. Vilken kul blogg du har skaffat Thilde!
    Jag kommer och tittar på lördag! Hade också hoppats vara med men fick inte ihop nåt lag :-(
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Du hade kunnat vara med oss!
    Vi ses imorgon.
    Kram

    SvaraRadera