25 sep. 2010

Vilken inspirationsdag!

Idag stack vi till Uppsala vid lunch och kollade i massor av inredningsbutiker. Mest kollade vi kök, kakel och badrumsinredning och det var riktigt härligt att drömma. 
Eftersom vi har högt i tak i nya huset (280 cm) så gäller det att hitta köksskåp som är tillräckligt höga utan att det ser konstigt ut. Nu har vi med oss massor med kataloger hem. Kökskataloger, golvkataloger (linoleum plattor) och så några tapetbroschyrer bara för att det också är härligt att bläddra i.
Nu är vi rätt möra trots att vi inte jobbat alls, men koncentrationsnivån har varit på topp hela dagen. Jag har klappat säkert hundra sorters kakel och klinker för att jämföra struktur och material. Vi står fast vid valet linoleumplattor i köket i alla fall. Tror det kommer bli supersnyggt!
Ett klassiskt kök från Elektrolux home egen serie "Sentens". Vi kommer nog ha en annan färg på kakel men luckorna känns så stilrena att vi inte kommer tröttna på dom.

4 kommentarer:

  1. Hej Thilde o Stefan. vaaa underbart köket ser ut. Stilrent. Hoppas ni hittar de ni finner varmt för er. Kul du håller på me hästat. de har jag me gjort i typ 25 år på Rocklunda bl a i v-ås. Underbara djur. Take care,/Helena =)

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen trevligt att planera för framtiden. Tänk bara på att alla som säljer vill tjäna pengar, var försiktig med alla val. Thilde skev "stilrent", då tror jag att ni har en god känsla. Det är ju inte bara just nu man ska bo, det ska kännas bra om 7, 8 år också. Därför är det bra att inte köpa för mycket modefärg. Detta har inte jag med att göra, men kanske ett litet tips,även jag är rädd om ERA pengar. Och så till sist Ha de. Lax

    SvaraRadera
  3. Jag kan föreställa mig hur fint det kommer att bli i ert köj. och dessutom så trivsamt när ni båda fyller det mer er gästfrihet och värme.

    SvaraRadera
  4. Jadu Lax, det är klart vi är rädda om våra pengar. Nu råkar vi ha sån tur att Stefan kan köpa det mesta via kontakter. Dessutom är det inte första gången han renoverar eftersom han jobbar inom bygg så det är tryggt att han har koll på bästa priserna. Tack ändå för din omtanke.

    SvaraRadera