14 okt. 2010

Pannkakskungen är inte här!

Stefan jobbar över lite i huset ikväll så jag får ta mig an att steka pannkakorna. Jag får lite prestationsångest eftersom han är så grymt duktig på att göra pannkakor. Både klassiska och amerikanska blir alltid perfekta när pannkakskungen står vid spisen. Brukar ni hålla er till klassiska?
Testa då någon dag att variera er med fluffiga amerikanska som går lika bra att äta med sylt och grädde som med "maple syrup". Svåra att misslyckas med och alltid uppskattade både som brunch, middag eller i matlådan. Recept hittar ni HÄR

Håll tummarna för att jag lyckas med mina klassiska pannkakor ikväll!

4 kommentarer:

  1. Vi brukar göra spenatpannkakor! De blir alldeles gröna och ser inte särskilt goda ut, men är lite matigare och liiite nyttigare (jepp, i våran familj kan det behövas! :P). Serveras med lingonsylt. Godare än det låter och lilltjejen älskart!

    SvaraRadera
  2. Här gräddas också spenatpanniksar. En gång var dock barnens morfar i farten och färgade pannkakorna med karamellfärg. Klart uppskattat av barnen men gissa om vi blev fundersamma när vi bytte blöja på minstingen något dygn efteråt... det var en helt ny kulör i den blöjan!! :o)

    SvaraRadera
  3. Älskar din blogg Thilde! Men kolla spegelbilden i gaffeln *fniss* / Sara

    SvaraRadera
  4. hahaha! det hade jag inte sett! tyckte bara det var en bra pannkaksbild.

    SvaraRadera