13 nov. 2010

Valplängtan...

Jag sitter nu på tåget på väg hem från Sävsjö efter min föreläsning där. Kollade igenom lite gamla bilder och hittade några valpfoton som fick mig att börja längta efter att ta ännu en kull på Mimmi. I framtiden ska förstås Selma bli avelstik men än är hon bara ett år gammal så det dröjer åtminstone ett år innan hon får bli mamma. Det är förstås tidskrävande och rätt så hektiskt att föda upp en kull valpar, särskilt som Mimmi fått 8 resp. 9 valpar i sina två kullar, men mest av allt är det väldig mysigt. Vi hoppas nu att hon ska löpa i rätt tid för att det ska kunna bli en kull till våren.

Sötaste Skrållan var favoriten i Mimmis kull sommaren -08
Bosse var kullens snygging sommaren -08.
En härlig valpkull får sin lunch utomhus.
Jum-Jum är verkligen ett charmtroll. Han bor nu hos min
kompis utanför Varberg så honom träffar jag regelbundet.
Han har vuxit upp till en stor och ståtlig hund med superfint lynne.
Lovis var lekfullast och poserar här med sin favoritboll.

6 kommentarer:

  1. Samma här och så fick jag fina bilder på en kull i England av labradoodles och tänkte,tja varför inte, visst kan jag väl åka dit och hämta hem en av de ljuvliga valparna. Men , nej det kan jag ju inte tiden räcker inte till och det finns en massa förnuftiga argument. Men härligt att leka med tanken en stund. Är det hösten som ger valplängtan kanske?

    SvaraRadera
  2. Hoppas
    att det blir
    några valpar.
    Pussa Hugur från
    mig!/Users/kristina/Desktop/Ida/ida 2/halloween-104.jpg
    Hälsningar Ida
    kelam.

    SvaraRadera
  3. Då bokar jag en chokladbrun tik direkt! Hur många säckar mjukbröd vill du ha? Alternativt kan ett par kattungar medfölja också.

    SvaraRadera
  4. Mmmm... mjukbröd! Jag är absolut förhandlingsbar :)

    SvaraRadera
  5. Och du.....ostkakan kommer förmodligen frampå vårkanten, var så säker och den kommer att räcka till herr Stefan också.
    Kommer kanske förbi o kollar valpar samtidigt ???
    mvh och Ha de
    Lax.

    SvaraRadera
  6. De är ju helt ljuvliga!!!!!!
    /Mette

    SvaraRadera