9 dec. 2010

Så var det dags för bokföring...

Inte en rubrik som får er läsare att hoppa till av förväntan eller hur?
Det är något med ordet bokföring helt enkelt. Det är nog få som har några glada och roliga associationer till just det ordet. 

Jag minns dock min första bokföring efter min flytt hit till gården. Huset var fortfarande omöblerat och jag prioriterade bara att få i ordning hagar och stall. Det blev till att sätta sig på golvet i vardagsrummet och sortera kvitton och fakturor efter rätt månad helt enkelt. 
Inte så ergonomisk arbetsställning va?
Den härliga tapeten kan ni se mer av i inlägget om Vardagsrummet
På något sätt fick jag ordning på alltihopa och så
småningom flyttades bokföringen till skrivbordet och datorn.
Det känns skönt att den tiden är förbi och bokföringen tar nu inte alls lång stund varje månad. Däremot är det fortfarande något jag gärna skjuter på om jag kan. Är det inte häftigt hur kul städning, sortering, matlagning etc. kan vara när man har något tråkigt att göra. Allt det andra blir plötsligt gjort i ett nafs så länge man slipper ta tag i tex. bokföringen. Har du några tips på hur man gör den skojigare så är jag alltid öppen för förslag!

6 kommentarer:

  1. haha þetta er alveg eins og þegar maður á að læra fyrir próf... ALLT annað verður skemmtilegra!!

    -Karen

    SvaraRadera
  2. Jag är ledsen Thilde, men jag tror inte att det kan bli roligt med bokföring :-/

    KÄMPA PÅ! :-)

    SvaraRadera
  3. Jo då.. ta ett glas vin under tiden du bokför.. då blir det mycket roligare =)

    SvaraRadera
  4. Läser din blogg varje dag och den blir bara mer o mer intressant =)..

    Ha de gott
    Kram Bea

    SvaraRadera
  5. Lämna bort eländet till bokföringsbyrå -det är värt varenda krona! :)

    /Maja -allergisk mot kvitton och tocke där

    SvaraRadera
  6. haha.. det ser precis ut som när jag håller på! Hela golvet fullt! Ska bli såå kul att ses på fredag, kram Pia

    SvaraRadera