8 feb. 2011

Tillbaka till vintern

Efter några dagar nere i våriga södra Sverige så är jag nu tillbaka på gården och all snö. Med mig hem hade jag helgens shopping som bland annat innehöll en massa tuggben till hundarna och en ny säng till Selma. Dessutom lite nya kläder bla en Odd Molly klänning jag hittade på rea på en outlet. Förhoppningsvis blir den lika älskad som min andra av det märket (se bild här). Bild på de nya plaggen ska jag försöka få till snart. 
Ess var pigg och glad idag.


Idag gjordes bokföringen klart inför bokslutet och jag höll nästan på att missa den soliga fina vinterdagen. Julia tog in och gjorde i ordning Ess och Ýrja så att jag skulle hinna rida innan det blev mörkt. Jag önskar mig fler sådana här dagar. Sol, vindstilla och bara någon enstaka minusgrad. Snön som föll inatt låg fint på alla träd och efter ridturen var jag verkligen fyllt av en "måbrakänsla" i hela kroppen. 


Julia och Ýrja
Ýrja igen.

3 kommentarer:

  1. Oj wow vad snö ni har kvar, här nere i småland där jag bo allstå i orrefors där ha vi knappt ingen snö alls inte vad ni har! Härliga bilder du ha tagit, ha en super bra vecka

    Kram på er allihopa

    SvaraRadera
  2. Snö + sol + islandshästar = sant!

    SvaraRadera
  3. Hej Thilde!
    Jag njuter i fulla drag av dina fina vinterbilder tillsammans med alla dina hästar.. det är en så otrolig känsla när jag tittar på dom tänket att det kan vara så fint med all snö..
    Ha nu en bra dag och jag hoppas att du får många fina vinterdagar nu på hästryggen framöver..;))

    SvaraRadera