24 mars 2011

Roadtrip!

Idag bär det av mot Orsa tur och retur för att hämta en treårig hingst som heter Elvis. Han föddes faktiskt här på gården men flyttade sedan tillsammans med sin mamma och sedan dess har jag inte sett honom. Nu har jag blivit ägare till denna grabb och det ska bli så spännande att se honom. Hans tidigare ägare har nu ett ettårigt sto vid namn Bibba från Hökebo istället. Hästbyten är faktiskt fantastiskt roligt och eftersom jag längtar efter att snart få rida in lite hästar och hon själv väntar sitt andra barn så passar det ju bättre att jag får treåringen och hon får ettåringen. Elvis mamma Líf kan ni läsa mer om på min hemsida under avelsston. Länk dit hittar du i inlägget "Alla tanterna får egen sida".
Nu startar jag och kommer de närmaste åtta timmarna befinna mig i min grå volvo på vägarna.
Sist jag såg Elvis såg han ut så här!

4 kommentarer:

  1. Va hände med den gula volvon? ;)

    SvaraRadera
  2. Hej Thilde
    Hoppas allt är bra med dig och att kärleken och renoveringen av huset går bra.Önskar dig lycka till med söta fölet här och all lycka med kärleken och renoveringen.Hoppas allt blir precis så som du vill det ska vara. Mvh Therese L

    SvaraRadera
  3. Vilken Goding.
    Ha de o hälsn.
    Lax

    SvaraRadera
  4. Gula volvon "Gullan" fanns det tyvärr inte plats för längre så hon fick säljas för en symbolisk peng för ett år sedan. För inte så länge sedan såg vi henne i ett dike där hon verkar ha åkt av pga all snö och blivit stående. Känns som ett tråkigt öde för en så charmig bil men man kan ju inte spara på allt tyvärr.

    SvaraRadera