16 mars 2011

Vårtecken på Hökebo!

Mina säkraste vårtecken på gården just nu är:
  • Smutsiga hundar (Selma ser ut som i inlägget: Varför har jag hund?)
  • Hästhår överallt! Innanför overallen (hur?), i munnen, i skorna, ja överallt.
  • Gummistövlar på fötterna (av vårigare sort än dessa)
  • Enorma magar på mina dräktiga ston som närmar sig fölning.
  • En lust att ha picknick i solen varje dag.
  • Långa ridturer som man aldrig vill ska ta slut
  • Blommor på bordet i väntan på blommor på gården
Mest av allt blir jag glad av solen som nu verkligen värmer på allvar. Än dröjer det dock innan det kommer tussilago i dikena för här ligger snön fortfarande rätt tjockt.
Än är det gott om snö kring gården
Yrja på uteritt utmed diket som det forsar vatten i.
Blommor på bordet och på muggarna som jag fick i present av en vän.

8 kommentarer:

  1. Egentligen inget märkligt men ändå märkligt!!!!
    Du skriver: Än är det gott om snö kring gården.
    Men kortet är lite märkligt. Att Thilde lycklats att till och med fota när himlen skiftar i TURKOS. Fantastiskt gjort av DEJ, att passa på att ta kortet när din färg visar sej.
    Ha de o hälsningar fr en glad Lax

    SvaraRadera
  2. Haha, javisst är himlen extra fin på kortet!

    SvaraRadera
  3. superfina muggar!
    vart kommer dem ifrån? ;)

    SvaraRadera
  4. Jaa, vilka fina muggar ! Man blir glad av dom :)

    SvaraRadera
  5. åh, ja väldigt fina muggar :)

    SvaraRadera
  6. Hej! Muggarna är köpta på en kombinerad blom- och
    Inredningsaffär i Hedemora men finns säkert lite här
    Och där. Kika på danska sidan där dessa muggar och
    Mycket annat smått och gott finns!! Www.greengate.dk
    Mvh Pia

    SvaraRadera
  7. Vilka vårfina krukor, vet du var de kommer ifrån?

    SvaraRadera
  8. Nu läser jag och inser att det inte är blomkrukor utan muggar. Och jag ser också hemsidan där de finns.

    SvaraRadera