19 apr. 2011

Premiärtur på Katten

Det blev till slut en kvällstur bort till stenbrottet för att inviga fyrhjulingen vi köpte i lördags. Vi körde genom hagarna och på skogsvägar och den tar sig verkligen fram smidigt och mjukt överallt. Att den är en 700 kubikare märktes och förutom att den förstås kan gå fort så kommer den inte beröras nämnvärt av en harv bakom sig, en vagn med vattentank eller likn. Extra skönt ska det bli att kunna ploga ridbanan hela vintern! 
Eftersom den är av modellen Arctic Cat så har jag förstås börjat kalla den för Katten. Grävaren är av märket cat och heter Kattis så en fyrhjuling som heter Katten passade ju bra in tyckte jag. Det blev en liten mysig tur som gav mersmak. Stefan är ju ingen ryttare men med fyrhjuling kan vi ju faktiskt ta oss några turer ihop. Antingen tillsammans på Katten eller så hakar jag på med en häst. 
Vanligtvis är det badplats men stenbrottet var nästan
finare i vårljus med isen kvar på stora delar.
Nöjd Stefan!

2 kommentarer:

  1. Vilken dröm för många, en fyrhjuling till hands när man vill. Själv drömmer jag om att äga en liten smidig grävmaskin. Det skulle jag ha nytta av mest varje dag. men istället har jag köpt labradoodlar för pengarna och de gräver rätt bra de också i rabatterna i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Ja, en fyrhjuling måste man ha! Vi använder våran till det mesta faktiskt och när man stängslar är den oslagbar med en kärra bakom med allt material på. Kaktus är för övrigt i full gång nu så han ska nog inte ha några problem med orken i sommar, om du fortfarande vill att han ska komma upp förstås.
    Mvh Anna

    SvaraRadera