1 maj 2011

Vart tog Valborg vägen?

Så kändes det i morse när jag vaknade. Resan hem från Öland startade vid sju på morgonen och med mig i släpet hade jag Imnir och Rakel som avslutat sin träningsperiod på Kollberggården. Det var mycket svalare än på resan ner på torsdagen och eftersom varken jag eller hästarna hade någon AC så var det väldigt uppskattat. Kvar på Öland är nu stona Náttrún och Glaeda som jag hade med mig på vägen ner. 
Här hemma hade Stefan under lördagen tillsammans med några vänner klätt innertaket i garaget med gipsskivor och även strukit på en vända till med faluröd på panelen. Det gamla garaget (se inlägget Vad hände med garaget?) ser ju nästan ut som nytt, men det är den gamla byggnaden som återanvänts och fått sig en ansiktslyftning. Renoveringen påbörjades innan vi köpte vårt nya hus och har därför av förklarliga skäl hamnat lite i skymundan. Nu börjar det dock bli klart och Stefan längtar nog efter att få inreda och sätta upp hyllor och bänkar.
När vi skulle äta middag igår kväll hörde vi plötsligt något som smällde utomhus. Det tog några sekunder innan vi kom på att det var fyrverkerier och först då blev vi påminda om vilken dag det var. Det blev med andra ord ett mycket stillsamt Valborgsfirande för vår del. 
En nöjd Stefan på byggställningen i garaget.
Glaeda och Náttrún verkade nöjda när de fick komma ut och leta gräs.
De höll sig tätt tillsammans i sin nya hage.
Jag passade också på att ta lite kort i Fredags på
Örn när Malin (som har honom på foder) red.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar