18 aug. 2011

Försvunnen ett tag...

De senaste dagarna har jag haft besök av underbara Karen från Island som idag tog flyget hem. Därför har jag inte satt mig på kontoret fler minuter än nödvändigt och dagarna har istället fyllts med ridning, massa gott käk och så den obligatoriska shoppingen (allt är dyrt för dem nu på Island). 
Karen jobbade här sommaren 2005 som jag skrev om i inlägget: Den näst bästa sommaren! och sedan dess har vi hållit kontakt. Det här var nog hennes fjärde eller femte semester i Sverige sedan hon var här och jobbade. I Januari var det istället jag som hälsade på henne då jag själv semestrade några dagar på Island.
Idag tog vi med ett par hästar till mehedeby och red
utmed Dalälven. Här är det Karen på Reine.

4 kommentarer:

  1. Jag undrar om du är släkt med ägarna till Hööks
    hästsport?

    SvaraRadera
  2. I wish! Men tyvärr är vi inte släkt. Finns tydligen tre olika släkten som heter Höök och vi är från två olika. Hade varit juste med lite familjerabatt hos dom annars :)

    SvaraRadera
  3. Hej Thilde!
    Vad glad jag blir att se att Venus har det så bra :)

    Innan hon blev dräktig, fick föl, jag blev gravid, fick barn och hon (vi?) blev en otränad tjockis så brukade vi vara ute och träna och tävla.

    Våren 2004 lämnade jag henne till Gardar Gislason för träning + vårvisning. Hon gick jättefint på våren. Gardar och Thorvaldurs gissning var att hon skulle ligga runt 7,5 både på ridning och ridegenskaper. Strax över om passen funkade och strax under om passen misslyckades. 10 dagar innan visning så sträckte hon sig i hagen. Visningen blev inställd och hon betäcktes med Toppur frá Eyjolfsstödum istället.

    När hon var dräktig (och tjock efter bete) så tog sig en kompis an att försöka träna upp henne och visa henne på hösten. Hon missade passen och var tyvärr inte alls i lika fin kondition som på våren. Fick ett ok resultat, men under 7,5.

    Lite kul kuriosa nu när du börjat träna henne mer.

    Mest av allt så uppskattade jag dock våra skogsturer. Att skritta i skogen (och gärna blunda lite) för att sedan ta en lång härlig töltsträcka på en grusväg.

    Hoppas du och Venus har det bra!
    Kramar
    Lena, Venus fd ägare

    SvaraRadera
  4. Ohh það var svo frábært að vera hjá þér, ég fór eigilega of snemma heim sko :) Takk fyrir mig (aftur), hlakka til að hitta þig næst!

    -Karen

    SvaraRadera