29 aug. 2011

Kurspremiär på Untra

Under helgen var det kurspremiär på den nya anläggningen i Untra. Tio deltagare mötte upp och åtta av dem lånade hästar av mig. Eftersom det var min första riktiga kurshelg (förra helgen var ju bara ett genrep) där var det mycket som var nytt både för mig och hästarna men jag känner att jag verkligen vill hålla många kurser där framöver. En del saker behöver förbättras och förändras men förutsättningarna för kurser där är så mycket bättre än de jag haft tidigare. Mest av allt är de ridvägarna jag älskar men jag klagar inte på den snabba varmluftsugnen, storköksdiskmaskinen eller matsalens storlek heller :)
Ridning utmed älven med kraftverket i bakgrunden.
Det blev till att vada på ett ställe och vissa hästar var säkrare på foten än andra.
Hugur och Arne var ett fint team.
Det klapprade ordentligt när vi korsade bron över Dalälven.
Vi saknade förstås kocken David men även Stefan från Gävle Gourmetservice bjöd på en riktigt härlig trerättersmiddag på lördagskvällen.
Något annat som är härligt är att jag får jobba på en anläggning alldeles i närheten av vårt framtida hus och där har ju Stefan varit hela helgen och snickrat. Han kunde därför bla ta fyrhjulingen och möta upp med fikakorg under lördagens ritt. Så trots att jag bara hjälpte till en kort stund i huset på söndagskvällen så var jag i krokarna hela tiden och det trivdes jag med. 

I huset har Stefan nu röjt och städat vindarna för denna vecka får vi hjälp att regla upp och fästa väv mot taket för att så småningom kunna spruta in isolering i alla facken. Den tidigare oisolerade vinden ska alltså förvandlas till en varmvind och någon gång i framtiden ska vi göra i ordning där uppe. Vi hoppas också att husets uppvärmningskostnad i framtiden också ska bli lite lägre tack vare den här isoleringen. Det här är även det en del av vår pågående takrenovering och först när den är klar kan vi ta tag i att göra färdigt den lägenhet där vi till en början kommer bo i huset. Inflyttningsdatumet flyttas sakta men säkert framåt men vi hoppas på att kunna bo i huset någon gång inte alltför långt efter årsskiftet. 
En bild som Stefan tog i helgen. Jag älskar verkligen omgivningarna till vårt nya hus!

2 kommentarer:

  1. Tack snälla för en super helg! Kramar i mängd från oss alla.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för dom fina bilderna som vi fick på mailen idag! Och tack för en supertrevlig helg, den uppfyllde förväntningarna med råge! Jag håller utkik efter din Agersta-kurs i vinter. Stor kram från Kristin och Baldur

    SvaraRadera