22 sep. 2011

En härlig födelsedag!

Eftersom min egentliga födelsedag mest var fylld av oro och gråt så flyttade vi den till dagen efter, alltså igår. Det var ett lyckat drag för det blev en mycket bättre födelsedag på andra försöket. Stefan hade med sig blommor hem och lagade en smarrig middag. Vi skålade i billigt bubbel och sen kollade vi bonde söker fru tillsammans (självklart följer vi den nya säsongen!). En lugn och härlig födelsedag med andra ord.
Stefan fräser svampen till middagen.
Imorgon ska vi iväg på något tillsammans men jag har ingen aning om vad. Det enda jag har är en packlista med saker att ha med mig och den lyckades om något bara förvirra mig ännu mer (vilket kanske var meningen). Allt jag vet är att jag blir hämtad imorgon em. och kommer hem lördag em/kväll. Kompetent gårdsvakt är fixat sedan länge och hon har lyckats hålla masken inför mig.
Selma och kompisen Viska (pappas hund) trivs
tillsammans på kökssoffan. Jag lånade Viska
när Selma försvunnit för att ha hjälp att
spåra och ikväll får pappa tillbaka
sin älskling. Selma kommer nog
sakna sin kompis.

Innan dess blir det en liten middag med familjen då det som alltid på födelsedagar ska ätas sushi (Mums!). Eftersom resten av min familj numera bor i Skåne (Läs mer om familjens satsning) är det härligt att få i alla fall några av dem på besök här hemma. Jag kommer vara mäkta stolt över att visa upp det nya köket!

3 kommentarer:

  1. Thilde,
    missade all berg och dalbane handelse som utspelades hos er den senaste tiden.....overlycklig att lilltjejen ar tillbaks dar hon hor hemma igen!!!!!!!!!!!!!!
    Nu blir det bara riktigt fodelsedagsfirande, med god mat, overraskelser! Hopppas att ni far en harlig dag imorgon och att du kanner dig riktigt 'spoilt'!
    Andriette & Co

    SvaraRadera
  2. Nämen oj! Vilken tur hon kom tillbaka!
    Grattis i efterskott får man säga åxå :)

    SvaraRadera
  3. Vad fin din header blev! :)

    SvaraRadera