15 okt. 2011

Dimma

Det har precis börjat klarna men i morse låg dimman verkligen tjock och tät runt huset. Luften är kall och höstig och allt är så fint och färgglatt nu.
Jag försöker ta det lugnt med mina ben och gör de ordinerade promenaderna, men är glad att min mamma är här och hälsar på i helgen för det blir rätt långtråkigt att behöva vila så mycket. Idag har de tjockt och hårt lindande benen fått komma ut och bandaget har bytts mot lårhöga stödstrumpor. Underbart befriande och luftigt i jämförelse. 
Stefan är tillsammans med sina föräldrar och syskon i sin sommarstuga utanför Hedemora och snickrar på det nya huset de bygger där. Jag valde att stanna hemma eftersom jag ju inte skulle kunna bidra med särskilt mycket i bygget när jag är konvalescent. 

Stona med fölen finns i hagen nära huset och där var
marken täckt av frost och dimma i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar