8 nov. 2011

Nu är det bara listerna kvar...

När jag gjorde om köket (Äntligen klart) här på gården så tog jag för ovanlighetens skull gott om tid till förarbetet. Sedan målades, tapetserades, fogades och fixades allt nästan klart. Dörrarna blev bara tvättade och slipade och golvlisterna blev inte ens slipade. En annan detalj som bara inte blev av var att sätta på handtag på lådorna på kökets enda lådhurts. Knopparna på skåpluckorna kom fort upp eftersom det fanns hål till dem på rätt plats, men för lådorna behövdes det att man gjorde en mall och borrade nya hål och då föll det. Sedan i somras har jag alltså istället för att få dit handtagen helt enkelt låtit bli att stänga lådorna helt för att nästa gång kunna få ett grepp runt kanten när jag ska öppna dem. Visst är det knäppt att ett så litet projekt skjuts upp trots att vardagen verkligen påverkades?
Häromdagen gjorde Stefan en insats och fick dit alla handtagen och det blev jättefint. Nu skjuter jag in lådorna hela vägen och flera gånger om dagen blir jag glad över att slippa det där lirkandet som det innebar att öppna dem utan handtag. Men listerna... de förblir oslipade och omålade ett tag till tror jag.
De nya handtagen underlättar verkligen!
Knopparna på lådorna innan renovering. Jag saknar dom inte ett dugg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar