9 dec. 2011

En tidig jul!

Med familjen spridd i landet krävs lite planering för att få ihop det här med julfirande med alla. I år ska jag och Stefan fira med hans familj utanför Stockholm på själva julafton, men redan i helgen smygstartar vi. Då tar vi nämligen en tur till Skåne och hälsar på familjen som bor i Brösarp och sen syster, bror och pappa som bor inne i Malmö. Här på gården har vi kompetent gårdsvakt så vi kan lämna hundar och hästar utan oro.
I våras bodde hela familjen i och runt Uppsala förutom min yngre syster som var bosatt i Malmö sedan några år. Sedan gick det undan när brorsan köpte en gigantisk husbåt och tog ner den till en kaj i Malmö, pappa köpte lägenhet i Malmö i närheten av syrran och så till slut slog mamma och den äldre syrran med sina respektive till på Gårdshotellet vid Brösarp backar. 
 Jag var nog lite orolig över hur det skulle bli efter allas flytt och det var lite vemodigt att passera deras hus den första tiden. Men min oro var helt i onödan, för aldrig har jag haft så mycket kontakt och påhälsningar som det senaste halvåret. När vi ses blir det verkligen kvalitetstid och bor man långt ifrån varandra så bokar man in besök på ett annat sätt. Vi har alla sett till att ha gott om platser för gäster i våra hem så det aldrig är några problem att ha ett syskon eller förälder på besök. I nya huset blir det förstås ÄNNU mer plats och dit lär familjen ju behöva komma upp ibland för att till exempel uppleva riktig vinter!
Det lär bli lite vintrigare uppe hos oss. Bilden är från förra vintern.

1 kommentar: