21 feb. 2012

Man vänjer sig aldrig...

Igår var det dags och trots att jag varit inställd på det här i månader nu var det tungt att säga hejdå till min älskade tjej Venus. Hon såldes för en tid sedan och igår kom hästlastbilen för att hämta henne. Hon ska flytta ända till Linköping, men jag hoppas förstås på att få träffa henne på någon kurs eller likn. i framtiden. Venus har varit ridlägerhäst här hos mig i flera år, men det senaste året var hon mer eller mindre min egen nöjeshäst och vi hann med både kurser och tävling (Vilken tjej hon är!). Hon är en så otroligt kul ridhäst, men det är inte skäl nog för mig att behålla hästar eftersom det är ett företag jag har. Tiden räcker inte till och måste prioriteras till de hästar som tränas inför avelsvisning etc. så Venus fick ofta komma längre ner på "att göra listan". Det är inte rättvist mot en så arbetsvillig och kul häst och nu hoppas vi att hennes nya ägare ska få lika mycket kul ihop med henne som jag haft (Tävlingsträning i vårsolen).
Sötaste Venus har nu flyttat från Hökebo

12 kommentarer:

  1. Då bor hon ju nästan granne med mig!=)

    SvaraRadera
  2. Grattis till den nya ägaren!!
    Hon är verkligen en superhäst, förstår att hon lämnar ett stort hål på gården.
    Hoppas allt är bra med er och alla hästar som är kvar på gården.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så hon har blivit såld nu! Var lite sugen på henne själv, jag tror hon hade passat vår familj bra.

    SvaraRadera
  4. Venus denna fantastiska häst är jag den lyckliga ägaren till. Älskar henne varmt och jag tror att hon trivs utmärkt i Linköping.

    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är så glad att hon bor hos dig och har det bra!

      Radera
  5. Venus är så fiin! Hon har det härligt i hagen med hästarna i Uggletorp :)Maria

    SvaraRadera
  6. Jag har inte haft äran att träffa Venus men jag känner ägaren och jag vet att bättre och mer kärleksfullt hem kunde inte venus få...!
    M

    SvaraRadera
  7. Finaste Venus och jag ska rida lektion i dag för Louise. Det ser jag fram mot. Det har blivit många härliga skogsturer och som du sa Thilde, Venus vinner alla race. Stort Lycka till med bebben i magen. Varm kram Eva

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Du kanske har beskrivit det nånstans, men är det främst avel du sysslar med som hästbonde? Är det din främsta näring och ridläger och annat är ett tillägg? Spännande att veta hur det funkar... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, nu såg jag länken till ditt företag... :)

      Radera
    2. Just det. på Frostimport.com kan du läsa emr om vad jag gör. Avel är en del i verksamheten men störst är kurs och lägerdelen. Sedan har jag ofta ett par hästar i träning och så säljer jag en och annan egen emellanåt också. Dessutom föreläser jag en del. Temat är att inspirera till entreprenörskap och att leva sin dröm. Har även haft temaföreläsningar för hästföretagare om konsten att våga ta betalt som småföretagare.

      Radera