11 maj 2012

Duktiga Elvis!

Mitt illamående är ju numera rätt kontrollerbart (inte på morgonen och viss mat vänder så fort den kommit ner i magen, men det är helt klart hanterbart) och jag har kunnat hålla igång träningen av hästarna under våren. En som startats igång ordentligt är fyraåriga Elvis som är en charmig hårfager skäck e: Faldur. 
Han blev lite sadelvan och insutten i höstas men fick sedan en lååång paus i vintras när jag låg däckad. Nu har han ridits ett par månader (mer eller mindre regelbundet skall erkännas) och har utvecklats massor. Han går numera fint i form i grundgångarterna och jag har påbörjat töltträningen som jag tror kommer gå väldigt bra. Han är trygg och snäll och såvida han inte blir jätteflott (alltså värd så mycket att han måste säljas) så tror jag att han ska få stanna och bli en lägerhäst hos mig. 
Denna vecka har jag haft två grabbar här på prao och de har båda fått rida med en sväng på Elvis som skött sig prima. Tror han skulle trivas bra som lägerhäst och så är han ju så bedårande söt med all sin långa man att man bara smälter. 
Hoppas kunna hålla igång med motionsridningen för min egen skull ett tag till även om jag får avstå all sorts ridning som innebär risker för avtrillning. Vill skydda det lilla livet där inne så gott det går.
Duktiga Elvis!


5 kommentarer:

  1. Rid lungnt, hoppas du får många fina vår och försommardagar där på Höökebo

    SvaraRadera
  2. Jag red fram till 8:e månaden,kanske inte så genomtänkt , men med en trygg häst känns det skönt att komma ut på lugna promenader.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där avgör man nog bäst själv för det beror ju mycket på hästen och hur man rider. Min snälla gamla 22 åring Hugur kommer nog få bära runt mig en del när jag är riktigt stor :)

      Radera
  3. Liten har blivit stor! (Elvis alltså..hahaha=))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att du inte syftade på mig :D
      Kram!

      Radera