21 nov. 2013

Ett år efter "Bonde -återblicken"

Hittade av en slump klippet från när Linda besökte oss i fjol. Lill Elsie var bara två månader gammal och trots att besvären med magknip osv. hade blivit mycket bättre så var de långt ifrån över. Jag fick som vanligt användning för vår älskade bärsele (Manduca) men att sitta ner och fika gick inte. Stå, vagga och rytmiskt klappa lite lätt på rumpan, då var hon nöjd en stund och kom till ro. Stor skillnad nu med en energisk 15 månaders tjej som rusar runt i huset. Och huset förresten, vilken skillnad! Det känns inte som vi renoverat så mycket det senaste året men när jag kollar på videon inser jag hur långt vi faktiskt kommit. 
Som vanligt följer vi årets säsong med spänning. En sak jag tycker är trist är att Marlene som verkar vara en riktigt skön tjej bara fick brev från superblyga killar. Klart jag håller tummarna för att det blev lite känslor även från hennes håll på gården, men än verkar det ju mest vara obesvarade känslor från killarna. Sen stör jag mig på bonden Per som flirtar så ohämmat med alla tjejerna. De måste ju alla känna sig utvalda för jag skulle i alla fall inte utgå ifrån att det flirtades lika mycket med de andra. Själv flirtade jag inte till höger och vänster utan hängde med grabbarna som med vilken kompis som helst, men för Stefan visade jag ju så småningom vad jag kände. Skulle aldrig vilja skapa några falska förhoppningar hos någon som jag själv inte hade några känslor för. En av de mest underhållande bönderna i år är ju Nils-Olof "Nisse" som ju är störtskön. Verkar så genuint omtänksam och har härlig humor så vi håller alla tummar för att det finns kärlek på hans och även de andra gårdarna nu efter sommaren. 

Och stillbilden som ligger innan man klickar på videon nedan.... Nä, jag har inga kommentarer till dom minerna faktiskt.

4 kommentarer:

  1. Välkommen till Österlen, läste på en av kvällstidningarna att ni ska flytta hit. Här är underbart att bo, sommaren bjuder på så mycket härligt allt från natur till handel, vintern är speciell, när snön yr kring knuten då myser vi ner oss inomhus.

    Må så gott från Österlen/MH

    SvaraRadera
  2. Å så fint det är att se en repetition igen på er två, er tre. Ni är ett så fint par, jag blir helt rörd att se bilderna igen från när ni träffades .

    SvaraRadera
  3. Jag har också gått i såna tankar nu på slutet, typ: "Tänk att för ett år sedan sov vi ingenting, allting var misär och nu fungerar det mesta (utom maten...)"! Det är skönt att tiden går tycker jag, bebisar är som sagt inte riktigt min kopp av te ;)

    Jaaa, en dejt borde vi minsann få till innan det krävs flygplan för att dejta!

    SvaraRadera
  4. Ni är så himla fina tillsammans!
    Jag här följ Bonde söker fru från första säsongen, men du och Stefan är dom mest minnesvärda av alla par! Ni är som skapta för varandra!
    Önskar er all lycka till i framtiden!

    SvaraRadera