23 nov. 2017

Nu händer det grejer här hemma!

För första gången på många år håller jag på att fixa här hemma utan någon annan vuxen att ta hänsyn till. Det är oerhört befriande att bara få välja helt fritt. Mina första år på Hökebo var så fyllda med jobb att det inte fanns varken tid eller ork att fokusera på inredning och när jag äntligen kände att det blivit riktigt fint var det dags att säljas (Älskade Hökebo är till salu). När jag flyttade hit till gården gjorde jag ju det med barnens pappa Stefan och efter vår separation inledde jag (mot bättre vetande) en ny relation ganska snabbt. Det innebar att det inte blev att jag skapade mitt hem däremellan utan det blev direkt att anpassas efter min nya partners smak. Det är först efter att det tog slut i våras som jag börjat tänka på hur jag verkligen vill ha det. Min fantastiska vän Ylva valde att med tre ord beskriva min smak/inredningsstil och hon gjorde det väldigt träffande.
  • Villavillerkulla, 
  • Jordnära 
  • Inbjudande
Har ni tips på konton på Instagram, inredningsprylar eller annat som stämmer in på de tre orden i listan ovan så tipsa gärna. 
Nu är det så skönt att nu ha både ork och inspiration och få göra det precis som jag vill. Visserligen är inspiration och ork något som kommer i vågor så vissa projekt har pågått sedan i somras men nu bit för bit faller allt på plats och det är mycket av det roliga kvar. Just de senaste dagarna har massor blivit gjort och jag känner hur jag älskar det här huset och gården ännu mer för var dag som går (trodde knappt det var möjligt). Här kommer lite bilder på det pågående projektet måla hyllplan, göra om skåp och gno in hårdvaxolja på köksgolvet. Jag får återkomma med bilder på det färdiga resultatet en annan dag när det är på plats. Håll tummarna för att det blir så bra som det ser ut i mitt huvud!

Köksgolvet tömdes och har gnotts med hårdvaxolja så att ytan nu är mer lättstädad. Är sugen på att slipa och göra fint men så länge barnen fortfarande kör balanscykel (!) inomhus så får det projektet vänta lite :)
Perfekt att ha köksbordet i vardagsrummet så det finns massa yta att ställa hyllplanen på. Lilla skåpet har fått ny färg och ska få fina knoppar och sen hängas i hallen.


6 kommentarer:

  1. Hej Thilde!
    Kika gärna in på mitt instagramkonto @nordic_remake
    Jag bor i Umeå där jag jobbar som inredare/stylist/målare och älskar hållbara lösningar, färg, återbruk och nordiskt hantverk.
    Lycka till med ditt nya!
    Kram Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips! Så mycket fint så självklart har jag börjat följa nu direkt!

      Radera
  2. Hej! Vad roligt att det uppdateras på bloggen. Om du inte redan följer norrfridnaturbruk på Instagram så är kontot väl värt ett besök. Gården ligger i mina gamla hemtrakter och har verkligen Villavillerkulla-känsla =). Ha det gott/Sara

    SvaraRadera
  3. Hej! Kul att du börjat blogga lite igen, alltid inspirerande att läsa om andras liv som är vitt skilt från ens eget! Imponerad över att du verkligen vågar gå din egen väg. Heja dig!

    SvaraRadera