24 dec. 2017

Julmagi och längtan

I år är det min första jul utan barnen som i år firar i Stockholm tillsammans med Stefans familj. Jag vet att de har det underbart vilket hjälper till att hålla längtan i schack men när jag såg bilden på dem vid granen som han delade på Instagram kunde jag ändå inte hålla tillbaka tårarna. Jag kommer se till att ta igen all jul jag missat veckan efter jul.
När det inte blev en familjejul med barnen fanns plötsligt utrymme att göra en helt annan sorts jul. Det har blivit maratonbastu dan före dan, morgonritt vid havet idag och snart både Jansson och sill innan vi kliver in i bastun på nytt. Bastun är det senast avslutade projektet på gården och den är alldeles underbar. Att få inviga den med systrar och medsystrar har varit alldeles magiskt! 
Jag hoppas ni haft en fin jul med eller utan barn hos er.
Hav, hästar och kvinnokraft blev julens tema på Pomonadalen
Så långt från julstress som en kan komma...
Min alldeles egna bastu!! Alldeles, alldeles UNDERBAR!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar