29 sep. 2010

Höstiga hästar!

Jag föddes nog till att bli en riktigt hästfantast (alt. hästnörd) och är jag utan hästar för länge får jag genast abstinens. Jag minns en period när jag som 16 åring kom hem från USA och hade lånat ut min häst på foder en tid. Plötsligt började jag prestera dåligt i skolan och kände att jag tappade lusten till det mesta. Sedan fick jag tag på ett par hästar som jag fick rida några dagar i veckan och allt vände.

Två månader hade mitt hästuppehåll varat och det är något jag aldrig gjort om sedan dess. Eftersom det är en så fin septemberdag så kunde jag inte låta bli att fotografera hästarna en del. Här är alltså några nytagna bilder ur flocken.
Ett av mina föl, Sirkus från Hökebo
Hugur (min första häst) gäspar slött. Men det ser mest ut som att han garvar.
Rakel från Hökebo f-07 är min blonda snygging i hagen. Nästa år ska hon ridas in.
I hagen finns ett gäng tjocka ston med föl. Dufa är ett av dom.
Glaeda med rök ur näsborrarna.
Ett litet porträtt på Sirkus. Kanske är han en framtida avelshingst?

4 kommentarer:

  1. Ja Tilde det tror jag verkligen att din lille Sirkus är din blivande avelshingst!
    Ida har blivit stora tjejen ganska stor och långbent blir jättefin och rör sig som en racer som sin mamma.Pussa och krama om Spyrna från gammel matte Rosmarie Hag

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder på dina vackra hästar! :)

    SvaraRadera
  3. Åh Rakel är så vacker.. En riktig drömhäst!
    Grattis till en sån fin uppfödning!

    Sirkus är en riktig charmör och nog kommer han i framtiden få charma en del damer det tror jag nog.. ;)

    SvaraRadera
  4. Haha, ja så är det nog med mig med, fast med att röra på mig (tex träna) och vara ute i naturen... Fy att bara helt plötsligt bara sitta stilla hela tiden, då skulle jag nog tappa livsglädjen.. :/

    SvaraRadera