8 sep. 2010

Kattföljetong

Varannan dag har Mats fått åka i knät på mig till veterinären där han varit sövd medan svansen setts över. Idag var det så dags för mig att lägga om bandaget själv. Stefan fick vara ansvarig för att hålla honom still och trots att han tycker det är hemskt jobbigt att se sin lilla katt skadad så klarade han av det väldigt bra. Såren läker faktiskt riktigt bra och jag har börjat hoppas på att han ska få fortsätta vara katten Mats istället för Mats svanslös. Än är det lite för tidigt att vara säker men eftersom känseln kommit tillbaka i den skadade halvan så måste något vara på väg åt rätt håll i alla fall. 

Det som är jobbigast är att varje dag möta den glada spinnande kattungen och sedan behöva tvinga i honom penicillin i munnen och idag också lägga om den onda svansen. Jag hoppas han förlåter mig för allt ont och fortsätter vara så där superkelig och glad för alltid.
Mats leker med en sten

Om ni undrar varför han heter Mats så är det för att Stefan alltid önskat sig en katt som heter just Mats. Därför kändes det självklart att en av brorsorna skulle få heta just det.

Nalle som är Mats bror är duktig på att hålla honom på gott humör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar