12 sep. 2010

Underbara september!

Alla längtar jämt till sommaren, men jag tycker att årets bästa månad är september. Inte bara för att jag är född då utan mest för att luften är så klar och allt blir så vackert. Nu finns det varken bitande bromsar eller mängder av mygg (i alla fall inte här) och hästarna är så lugna och harmoniska. Sommaren är så full av jobb med ridläger och kurser, hästarna bråkas eftersom hormonerna flödar och brunsterna avlöser varandra, antingen klagar folk på att det är för varmt eller för kallt. September å andra sidan är alldeles lagom!
Kalla nätter med miljoner stjärnor, färgglada träd runt hela gården och tack vare härliga september så finns det en perfekt anledning att samla alla vännerna på en födelsedagsfest!
En brasa värmer fint när solen gått ner

7 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Mærkelige ting hændte, da jeg ville sende dig denne enkle kommentar: "Jeg har det på samme måte med september!" Så jeg prøver igen ......

    SvaraRadera
  3. Nämen tjingeling där borta !!! Vad glad jag blir då du har hittat till min blogg !!
    Och roligt om jag kan ge dig lite inspiration till ert nya hus..jag följde dig på TV och tyckte att du hade ett sååå gulligt hus, men jag förstår er om ni nu vill bygga ett nytt, större..
    Ha det gott
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  4. Du..jag kom på en sak..jag har gjort en Inredningsbok, Lantlig Charm, där hittar du massor med inspiration till ert hus..återförsäljare hittar du här
    www.bokenlantligcharm.blogspot.com
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Hittade hit via en kommentar som du gjort på en annan blogg och så kände jag genast igen dig, "favoritbonden" i bonde söker...
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  6. Håller med! Underbart med hösten. :)

    SvaraRadera