28 sep. 2017

Minisemester i den småländska skogen


Barnen, Leia och världens gulligaste hus i Småland
 I somras hann jag inte vara sådär ledig och närvarande som jag önskat vilket inte var oväntat. På sommaren är det alltid som mest att göra både i företaget och på gården och samtidigt är förskolan stängd i över en månad. Allt som gick att skjuta upp fick skjutas upp och nu när den efterlängtade hösten är här kände jag att det var dags att komma iväg en sväng med barnen. Just innan deras sommarlov va vi en weekend i Småland där en vän har ett hus till uthyrning. Det är HELT fantastiskt! Just intill huset finns en fin hage och ett stenkast bort ligger bastun. Givetvis följde Leia med och tack vare tillgången till hage kunde jag ha med mina två tryggaste hästar.
Det va så fina dagar där så när jag ville komma iväg en sväng nu på hösten va resmålet givet. Klart vi skulle semestra på gården Smedjemåla igen! Det va bara att packa in balanscyklarna, gosedjuren, Leia, barnen och så två hästar i transporten för tre dagars miljöombyte. Varje kväll eldade jag i bastun och fick dessutom bastusällis av min kompis som bor en mil bort och varje dag hängde jag med barnen och kunde helt följa deras rytm. Vi hann med att rida, cykla, åka på utflykt och även hälsa på hos härliga vännen Hilda som bjöd på födelsedagstårta (just dagen vi drog till Småland va min 35-årsdag). Jag hoppas vi snart kan resa dit igen för både jag och barnen tycker det är det optimala semestermålet.

Kan varmt rekommendera er att hyra hennes charmiga ställe via air bnb om ni vill komma iväg ett tag med eller utan barn och hästar.

Så här ser det ut när lilla familjen från Pomonadalen drar på semester.
Lycka att ha så fantastiska hästar som Hugur och Börje att ta med sig

Taggad Elsie och Hugur redo för ridtur


och en förväntasfull Oscar (jag satt upp bakom honom sen när vi skulle rida iväg).
Helst vill de rida i galopp hela tiden.
Äta tårta till frukost sittandes på bordet. Visst påminner Elsie lite om Pippi :D
Sista dagen bjöds vi på tårta hos Hilda och barnen va mycket nöjda över att ha fått hjälpa till och dekorera den med bär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar