6 sep. 2010

En gammal bild...

Jag hittade en gammal bild häromdagen på mig och mina syskon. Sedan vi blev äldre har det blivit svårare och svårare att fånga oss alla fyra på bild samtidigt. Vi har alla bott utomlands i långa perioder och min yngre syster har sedan några år bosatt sig i Malmö. 

Min mamma försöker alltid få oss alla på bild när vi väl samlas och jag är väldigt glad för att hon insisterar. När jag bläddrar bland gamla bilder så är det otroligt kul att se hur vi förändras, blir äldre och så börjar det dyka upp fler och fler barn på bilderna också då min äldre syster redan har tre. 

Just denna bild är tagen i Saudiarabien -85 där vi bodde under ett knappt år när jag var liten. Vi kläddes upp i våra finaste klänningar och kostym och ställdes upp i grupp av fotografen.

Vad jag mest tänker på när jag ser denna bild är vilka blondiner vi är hela bunten!
Jag och mina syskon (jag har blå rosett i håret)

10 kommentarer:

  1. Ha ha, Gud vad lika varandra ni är! :-)
    Riktiga lintottar!

    SvaraRadera
  2. Vilk lintottar. Eftersom jag har min dotter med familj just nu boende i Saudi undrar jag om ni bodde i Riyadh på Kingdom City Compound.
    Trevlig mycket trevlig blogg har du - tack för trevlig läsning. Marianne

    SvaraRadera
  3. Vi bodde i en liten håla som hette Tabuk och pappa jobbade då på ett sjukhus som hette King abdul aziz. I området där vi bodde var det mest militär och västerlänningar så det var rätt segregerat. Mina äldre syskon gick i Amerikansk skola och jag och min lillasyster var hemma med mamma.

    SvaraRadera
  4. Kläderna var era egna. Klänningen som Emma har på bilden, bar Marta (hennes äldsta dotter) på Lovisas bröllop förra månaden.
    Vilken flashback

    SvaraRadera
  5. Och så finns ni i mina hjärtan än i dag.

    SvaraRadera
  6. Tack för alla fina kommentarer från din kära. Jag kommer att följa din blogg varje dag - känner dig ju bara än så länge från TV-rutan och jag har en aning om att du är supertjej. Hoppas du har ett bra liv tillsammans med din käresta och hälsa dina föräldrar och tacka för deras kommentarer. Ha det gott Thilde hälsningar Marianne

    SvaraRadera