26 sep. 2010

Hönsbytardag!

Idag ska jag och några kompisar på en Hönsbytardag i Ramstalund utanför Uppsala. Kanske får några av mina hönor följa men och får jag tag på tuppen får han nog också en biltur. Risken för inavel när både tuppen och hönsen är födda här blir ganska stor så en bytardag är både kul och praktisk. Visste inte om att något sådant fanns men min kompis som jobbar på P4 Uppland fick ett tips från en lyssnare häromdagen. Det kommer även säljas grönsaker och rotfrukter från en massa ekologiska odlare och förutom höns kommer folk byta bort kaniner, barnkläder och hantverk. En spännande alternativ söndagsutflykt helt enkelt!

Kråkan, Mr Little och Snövit är min tupp och två av hans hönor
Bor ni i närheten av Uppsala?
Kom dit vettja. Det är mellan 14-17 idag och vägbeskrivning hittar man här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar