15 juli 2011

Köksrenoveringen- Etapp 2

Idag slipades och rollades alla ytor som sen ska tapetseras och hela köket blev plötsligt väldigt vitt. Luckorna målades i den gammelturkosa färgen jag valt (och som insidan av skafferidörren vittnar om har funnits i köket tidigare) och den blev superfin. All bröstpanel och skåpstommarna ströks en vända med en bruten vit färg som jag hoppas ska gå bra ihop med tapeten. Vitt är visserligen ljust och härligt men just nu är köket alldeles för vitt tycker jag. Det blir härligt att få upp den fina blommiga tapeten nästa vecka och hänga upp de turkosa luckorna. 
Har också helt glömt bort (förträngt) lådorna. De drog jag bara ut och lade in i rummet bredvid (syns inte=finns inte) när vi började tvätta stommarna. Nu återstår alltså att tömma dem, tvätta, slipa och så måla förstås. Hoppas hinna klart med det mesta av målningen imorgon så att bara tapetsering återstår när jag kommer tillbaka från Skåne på onsdag kväll.

Hoppas ni alla får en skön helg och håll tummarna för att det inte regnar för mycket.... Stefan ska jobba på taket!
Skåpet efter första strykningen med bruten vit. Kunde 
inte låta bli att göra skivan turkos!
Några av luckorna målades på en köksbänk men 
de flesta lades på bockar i garaget.
Skåpen ska målas invändigt (en annan gång) men 
prio ett blir att få tillbaka luckorna.
Valet föll på den fina tapeten från kollektionen Little garden från Carma.

1 kommentar: