16 dec. 2011

Julia är tillbaka!

Om än bara ett par dagar, men det ska vi göra det bästa av förstås. Fika saffransbullar, gosa med fölen och så rida, rida, rida förstås! Julia bor ju sen ett knappt år tillbaka i Norge (Hejdå Julia, igen) så vi ses rätt sällan men det märks inte när hon väl är här för då blir allt som på den gamla goda tiden igen. 
Sist hon var här var i Oktober och det känns faktiskt inte alls länge sen. Under ett par år hade jag två heltidsanställda boendes här och Julia var en av dem (Inget går upp emot sällskap!). Vi var ett tjejkollektiv och fyllde dagarna med hästar och kvällarna med god mat och bakning (och jag förtränger förstås medvetet allt som var det minsta jobbigt). Det är några år sedan nu och jag skulle inte vilja tillbaka till det livet nu för jag älskar vardagen som den är idag tillsammans med Stefan, men jag är så glad att jag fick de där åren. 
Jag på Örn, Emma på sin dåvarande häst Vonandi och Julia på sin Bosse (som nu bor i Trappalanda).
Att fota tre hästar i bredd var en utmaning. Örn blev nästan rädd över att trängas in av de två stora grabbarna Vo och Bo.
Innan Julia flyttade till Norge matchade hon ihop Emma med sin bror och därmed blev de svägerskor. Emma väntar sitt andra barn vilken dag som helst vilket gör Julia till faster för andra gången. De känns lite som min familj så även jag känner mig nästan som en extra moster!

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder!! Sköter du alltså gården själv nu, eller har du någon anställd?

    /Marie

    SvaraRadera
  2. Jag har en tjej som kommer ca tre dagar/vecka och är ridsällskap. Sedan har jag säsongsanställda som börjar jobba till sommaren. Det är då min kurs och lägerverksamhet kräver extra personal.

    SvaraRadera