8 dec. 2011

Pälsbollarna i snön

I morse körde till och med plogbilen förbi så nu känns det som att vintern är här på riktigt. Flera centimeter gnistrande snö och precis lagom kallt. Än än gång är jag tacksam över att mina vattenkoppar i hagarna är uppvärmda och jag slipper tidigare vintrars eviga kämpande med fruset vatten (läs mer i Mina fyra bästa hästtips). Hästarna är så otroligt gulliga nu med all sin tjocka vinterpäls. Alla som rids är mer eller mindre klippta, men alla unghästarna, fölen och de dräktiga stona är fullpälsade förstås. 
Selma var nog den som blev lyckligast över snön. Hon är ju född på vintern och har alltid älskat att leka i snö. Planen för Selma är att para henne till våren då vi hoppas att hon löper nästa gång.

Är du sugen på en Labradoodle valp så hör av dig till min mail: thilde@frostimport.com så skriver jag upp dig på intresselistan. För er som inte redan visste det så är jag en stolt medlem av Familjen Labradoodle!
Varför ska man ha en Labradoodle? Jo här har ni Fem skäl att välja Labradoodle!
Äldsta hästen på gården är gamla Dimma som fyller 24 nästa år.
Visla och Ida värmde sig i solen framför vindskyddet.
Ridhästarna är mer eller mindre klippta. Rakel blev alldeles prickig när klippmaskin åkte fram.
Gladast över snön var Selma som önskade att morgonpromenaden aldrig skulle ta slut.

2 kommentarer: