1 maj 2013

Snart blir Rakel mamma!

I år kommer jag bara få ett föl men det är inte vilket föl som helst utan det är Rakels allra första avkomma. Pappa till fölet är min hingst Ess så fölet blir min första uppfödning som har två föräldrar från Hökebo. Både Ess och Rakel är ju mina absoluta favoriter så jag är så otroligt förväntansfull. Mer av Rakel kan ni se här och mer om Ess kan ni läsa här
En annan rolig sak med den här kombinationen är den variation av färger som fölet kan få. Störst chans är det att det blir svart, silversvart eller musblack men det kan också bli silvermusblack och fux. För mig är nitlotterna om det blir svart eller fux med tanke på att det är betydligt vanligare och också de minst efterfrågade färgerna. Populärast är färgen silversvart (Silver är mer värt än guld) men min personliga favorit är musblack (De finaste hästfärgerna). Sen hoppas jag på ett sto så att jag får något till framtida avel. Fast viktigast av allt är ju förstås att allt går bra och att jag får ett friskt litet föl.
Här är jag tillsammans med Rakel.Bilden är tagen av mästerfotografen Lovisa Höök

1 kommentar:

  1. Så fina ni är! Vi håller tummarna för att det blir en silversvart sagohäst.

    SvaraRadera