7 juni 2013

Jippie! Jippie! Jippie!

Det kom ett vackert stoföl och dessutom i den superfina färgen silversvart med stora tecken (stjärn och snp.). Mamma Rakel från Hökebo skötte fölningen helt själv och allt har gått jättebra med lilltjejen. Pappa till henne är min hingst Ess från Hökebo och det här är min allra första uppfödning som är efter två "Hökebohästar". Det känns ganska mäktigt att ha kommit såpass långt i min avel och hon är dessutom mitt 40:e föl. Den här tjejen vill jag spara på och se hur hon utvecklas. Hon rör sig redan nu i alla gångarter och ser väldigt ädel och vacker ut exteriört. Jag tror hon ska få heta Líf från Hökebo (uttalas Liv). Jag tycker det är ett jättefint namn och skulle gärna gett det namnet till ett barn (alltså Liv) men Stefan gillar det inte så då passar det ju perfekt att ge det till den fina fölflickan istället. 
När hon var några dagar gammal var det dags för betessläpp.

Är så glad att hon fick så fina tecken.

Rakel vaktar lilla Líf från de andra hästarna.

6 kommentarer:

  1. Åh vilka härliga bilder.... Jag saknar allt alla mina hästar ibland <3
    Kram
    Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
  2. Vilken dröm att få ett silversvart föl, och dessutom med så fina tecken. Gratulerar!

    SvaraRadera
  3. Grattis!

    Kram Embla m. familj

    SvaraRadera
  4. Grattis till ett jättevackert föl..🐴 / Hälsn Stina

    SvaraRadera
  5. Grattis va roligt! Äntligen :) hoppas allt är bra med er annars? Har du kommit igång med ridningen ännu? Kram Matilda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är jag äntligen igång. Håller på att rida in Snafs och Isak vilket är jätteskoj och snart är det dags för ridläger igen. Hoppas allt är bra med dig.
      Kram

      Radera