25 apr. 2014

Vill du semestra på Österlen?

På gården vi nu flyttat till finns flera byggnader förutom bostadshuset. Bland annat har förra ägarna låtit totalrenovera en byggnad och gjort om den till en rymlig lägenhet med stort sovloft. Denna har sedan hyrts ut veckovis till de som vill spendera en weekend, vecka eller längre på Österlen. Vi har tänkt göra samma sak så nu vill jag tipsa er läsare om att den finns och går att boka redan till sommaren. Den ligger omgiven av våra (och andras) äppelodlingar och bara ett stenkast bort betar mina hästar och förgyller utsikten. Boendet har 6 bäddar och alla bekvämligheter så som kök med kyl/frys, diskmaskin, micro och spis med både keramikhäll och ett par gasplattor. Badrummet har toa, dusch, tvättställ och tvättmaskin. Det är bara en dryg kilometer ner till havet och i Rörum (bara några hundra meter från gården till samhället och cyklar finns att låna) finns Mandelmanns trädgårdar, Franskans crêperie och en massa annat. Rörum ligger mellan Simrishamn och Kivik så det är mitt på Österlen. Jag skulle kunna babbla massor om alla fördelar med att bo just här för ärligt talat är jag själv helt såld på läget, men istället lägger jag bara lite bilder på själva boendet så får ni maila eller ringa om  ni har några frågor och funderingar. Jag nås på mobil: 070-1720493 eller mail: thilde@frostimport.com och så kan du förstås lägga din fråga i en kommentar nedan om du hellre vill det. 
Pomonadalens uthyrningslänga
Matplatsen med den ena av två köksutgångarna i bakgrunden.
Köket med sitt färgglada kakel.
Vardagsrummet som vi bland annat inrett med min pappas flygel (som jag spelade på under hela min uppväxt utan att någonsin bli bra).
Sovloftet ligger ovanför kök och badrum och mitt i allrummet finns kaminen.
En del av badrummet.
En del av det rymliga sovloftet.
Sovloftet sett från trappan.
Utsikten från gårdsplanen.

4 kommentarer:

  1. Vad fint det ser ut! Får man ha med sig hund? Vi är två personer som ska semestra i Skåne i sommar och behöver någonstans att bo. Hur mycket kostar det att bo där i 5 dagar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hundar är välkomna och vi hyr ut veckovis med byte på söndagar. Priset ät 6000-9000 beroende på vilken vecka det rör sig om. För mer info går det bra att skicka mail till thilde@frostimport.com

      Radera
  2. Om man är tex fyra vuxna och en liten bebis, finns det sovplats till alla oss då? Vart på Mandelmanns för första gången i påskas och tyckte det var fantastiskt! Återkommer gärna till Rörum "en dag - eller hela livet" som det stod ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst finns plats för er alla. Det finns 5 bäddar och en bäddsoffa med bäddmåttet 140 cm. Maila på thilde@frostimport.com så kan du få mer bilder och info.

      Radera