27 sep. 2010

En hyllning till färgen turkos!


De som känner mig vet att jag är rätt svag för alla nyanser av turkos. Jag fastnar ofta i tidningsuppslag som har turkosa detaljer, handlar gärna turkosa kläder och kollar jag runt här hemma har min kärlek för turkost satt sina spår. Jag veta att det är en färg som man inte vill ha i överflöd, men i rätt miljö är turkosa detaljer så otroligt snyggt.


Mina turkosa ballerinor har varit med ett tag
Visste inte först varför det här köket tilltalade mig så mycket.
Sen kom jag på, rullgardinen och skålen är ju turkosa!

En ljuslykta i vårt vardagsrumsfönster

Mitt favorituppslag i en tidning.
Jag har till och med en blå/turkos skinnjacka
Måste hitta det här tyget och sy kuddar av. Otroligt fint!

En tapet som kan bli lite mycket... men färgen är rätt!
Mitt favoritkakel från  Marrakech design

Jag och min kusindotter. Örhängen och klänning i min favoritfärg.

6 kommentarer:

  1. Fina bilder, ögongodis. jag blir sugen på att köpa lite nya kuddar.
    Vet du att färgen turkos används av företaget Värdskapet som en metafor för människor som är fantastiskt bra på att få andra att må bra i deras närhet, de ger det där lilla extra i bemötande osv. De säger att dessa människor är turkosa. Och det tycker jag stämmer så bra på just dig.

    SvaraRadera
  2. Turkos ar helt underbart!! Jag ar ocksa foralskad i fargen! =)

    SvaraRadera
  3. Va rolig person du verkar va?? Gillar köket pga Gardin o detaljen "Skål" hahahahaha Njuter av enkla ting som förgyller. =) men de va ett mkt häftigt kök i sig faktiskt. grejen e väl oxå, att de e din färg me pga du e såååå blond. happ, kul a kika din sida. Väntar på nga sköna Hästbilder i höstsolens sken. Ha de. Helena

    SvaraRadera
  4. va är det för fabrikör på magnoliatapeten?
    //En annan som älskar turkost :)

    SvaraRadera
  5. Tapeten heter Magnolia och är från kollektionen Linné från Boråstapeter. Hittar den inte nu på deras hemsida men den går säkert fortfarande att få tag på.

    SvaraRadera
  6. vilken snygg jacka! skulle också vilja ha en turkos skinnjacka. Var har du hittat den?

    SvaraRadera