6 juni 2011

Vilket bröllop!!!

Igår kväll kom Stefan och jag hem från bröllopet utanför Varberg och var både  trötta och möra, men framförallt väldigt glada över att det blev ett så fint bröllop. Solen sken, stämningen var precis som den skulle och det blev en härlig fest på kvällen/natten. Hela bröllopet var förstås fyllt av en massa tårar för det var vackert på alla sätt, men mest var det en nästan euforisk glädje som präglade stämningen under dagen och kvällen.
Jag och Stefan fick äntligen en helg tillsammans.
Jag hade som vanligt varit ute i sista minuten med att skriva ett tal och eftersom Helena är en så nära vän som jag delat så mycket med var det svårt att formulera alla känslor. Innan jag ens hade börjat skriva var jag överväldigad och rörd över allt fint och jag blev orolig över om jag skulle kunna hålla kontroll över rösten under hela talet. Inte förrän varmrätten var utdukad var det min tur och självklart började jag gråta men jag lyckades ändå med viss ansträngning läsa till slutet. 

Om du vill läsa mer om det här med bröllop och sånt kan du läsa inlägget: Om bröllop!
Många köade för att gratulera det nygifta paret.
Det vackra brudparet när de precis anlänt till festplatsen.
Mitt under mitt tal innan tårarna kom.

4 kommentarer:

  1. Du är skicklig i alla lägen tycker en för dagen
    mycket glad Lax.

    SvaraRadera
  2. Blir rörd när jag ser Dig och Stefan ihop - Ni är så fina så och jag längtar så till dess det blir giftermål mellan Er två.
    Lycka till i fortsättningen fina Ni
    kramar

    SvaraRadera
  3. Shit pomfritt, som Rita skulle ha sagt, vad du är dånande vacker!

    SvaraRadera
  4. ni passar så bra i bröllopet och de passar ni med i natten också

    SvaraRadera