10 juni 2011

Dags för semester!

Långt innan vi visste att halva familjen skulle bli Österlenbor till sommaren efter att ha införskaffat "Häftigaste huset i familjen!" så hyrde vi ett hus i Vitemölla precis som vi även gjorde i fjol. Där ryms stora delar av familjen (inkl. hundar) och trots att alla inte kan vara där under hela veckan den är hyrd så hinner vi ses en hel del. Stefan måste tyvärr jobba men jag ska ner för att spendera i alla fall tre dagar tillsammans med syskon och föräldrar och Selma får följa med så hon får leka med sin kompis Saskia.  
Tyvärr verkar det som om jag lämnar sommaren när jag reser till havet. Här i Månkarbo spås den extrema värmen (26-28 grader) fortsätta men nere på Österlen tros temperaturen stanna under 20. Viktigast är dock inte sol och bad på min lilla semester utan prio ett är att få hänga med familjen, laga mat, fika, spela kort och ta det lugnt. När Stefans semester börjar i Juli hoppas vi även på att (förutom vara MASSOR i huset) hinna med en tur till Öregrund. 
Önskar er alla en skön helg!
Syrran med sin fina Saskia som bara var en valp under semestern i Vitemölla i fjol.
Selma fascinerades av allt spännande ute vid kusten.
Här är trion som återförenas imorgon. Saskia, Selma och 
Viska älskade buset på sandstranden.
Min ena syster med min andra syrras yngsta dotter som är kall, men glad, efter ett dopp.
Jag och syrrans äldsta hoppade längdhopp.

2 kommentarer:

  1. Härliga sommarbilder! Ja visst vill man ha fint väder, men som du skriver så är ju det allra viktigaste trots allt att man får spendera tiden med nära och kära och bara njuta av lite ledighet :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Öregrund är härligt :) Jag bor inte så lång därifrån :) Fast just nu är jag hos min kille i Simrishamn :)

    SvaraRadera