22 juni 2011

Lämnad ensam

Men det är nog nyttigt även för mig att få vara själv ibland. Det händer inte alls ofta eftersom jag är rätt social av mig men jag har fått en massa vettigt gjort nu tack vare bristen på umgänge. Stefan är på en Foo Fighters konsert med ett gäng kompisar. Biljetten fick han av sitt kompisgäng på sin födelsedag och dagen som då kändes så avlägsen är alltså äntligen här. 
Ett av projekten jag tagit mig an är att börja göra fint i det sk. "soffrummet" (som ännu inte innehåller några soffor) där alla lägerdeltagare i sommar ska kunna hänga. Där kommer de kunna spela kort, kolla hästfilm eller bara vara om vädret inte tillåter att de sitter ute. Imorgon blir det förhoppningsvis klart och då kommer det kunna invigas på vårt årliga midsommarfirande här på gården. Ett stort gäng vänner och familj brukar samlas här varje år och oavsett väder brukar det dansas fram på småtimmarna. 
Soffrummet börjar ta form!
Selma (och Mimmi också förstås) är fint sällskap att ha när man är själv hemma.


Lite kvällsjobb hann jag med och Ess fick träffa fina Leista.

4 kommentarer:

  1. Han ser snäll ut Ess. Tar du bara in en dam i hagen och handbetäcker?

    SvaraRadera
  2. Jo, han är en väldigt snäll och lätthanterlig hingst. Ofta är jag själv och lättast är då att gå in med stoet till honom. Han flirtar försiktigt och kollar av att dom är med till 100% innan han gör sitt jobb. Ska jag kolla brunst kan jag till och med leda runt honom i stohagen och hälsa på hästarna.

    SvaraRadera
  3. Tack för svaret. Intressant att veta. Det förklarar vilken trevlig hingst han måste vara. Hoppas han är kvar nästa sommar, får då finns det intresse för honom. I år är hingstarna redan valda.

    SvaraRadera
  4. Jag blev också lämnad ensam igår!
    Då passade jag på att hänga med en kompis på konsert. Foo Fighters!
    Oj, oj, oj vad de rockade! Vet inte var Stefan tyckte men jag tyckte det var jätte bra. Idag har jag varit lomhörd hela dagen.
    Glad midsommar och grattis till de fina fölen.
    Kram, Ingrid
    PS. Nya soffrummet ser ut att bli jätte trevligt! Jag vill också åka på ridläger :)

    SvaraRadera