5 maj 2011

Det blev en Loppa och en Toppa!

Tusen tack för alla namnförslag! Jag fastnade för just Loppa (Leistas föl) och Toppa (Tinnas föl) eftersom det lät så bra ihop och så har jag aldrig döpt någon till något av de namnen. Massa av de finaste namnförslagen har jag ju redan använt på tidigare hästar och det känns viktigt att ha helt nya namn som blir deras alldeles egna. 
Lilla Loppa låg och värmde sig i solen när jag hälsade på i hagen.
Efter nån minut tog tröttheten över och hon somnade tungt.
 Båda tjejerna mår bra och verkar nöjda med att mest sova och äta. Toppas bakben är fortfarande lite krumma men vi hoppas att de rätar ut sig av sig själv som de brukar göra efter några dagar. Helst ville jag vara i hagen hos dem hela tiden men jobbet måste ju skötas och hästarna behöver lugn och ro så jag tvingades slita mig från de små underverken för att få lite annat gjort.
En stunds kärlek mellan lilla Toppa och mamma Tinna.
Toppa och Tinna myser.

3 kommentarer:

  1. Vad underbart söta de är :)

    SvaraRadera
  2. Oooo GRATTIS till fölen!! Så fina :)
    Tänk vilka underverk det föds varje vår <3 <3 så härligt!

    Ha det gott
    Kra
    Ewa

    SvaraRadera
  3. Men vad söta :) Grattis till de fina tjejorna :)

    SvaraRadera