16 maj 2011

Extra bra helt enkelt!

Så skulle jag beskriva Ekhaga där jag i helgen var och höll kurs. Arrangörerna Håkan och Hélène såg som vanligt till att det hölls hög klass på mat, boende och allt runtomkring.

Det var ett härligt gäng som mötte upp och deltog på kursen även denna gång och det var väldigt kul att se allas framsteg.
Efter att ha bjudits på trerättersmiddag på lördagskvällen bänkade sig åtminstone vissa av oss framför storbildskärmen på konferensen och kollade på Eurovision song contest. Trots att jag är väldigt kvällstrött av mig så höll jag mig uppe tills sista rösten lagts och visst var det härligt att se att Sverige tog hem tredjeplatsen.

Ett tag i början när vi ledde så fick man förstås lite segervittring men en tredjeplats är ju kanonbra det också. 
Resultatet när sista rösterna hade lagts. Fina låten (nedan) från Schweiz kom tyvärr sist.

Väl hemma igen så möttes jag av ett efterlängtat regn som fortsätter att dugga över gården. Marken som varit torr och dammig behövde regn och både vallen och betena kommer nog växa ordentligt efter det här men det dröjer nog minst en vecka innan det kan bli dags för betessläpp. Hade jag bott lite närmare Vadstena hade jag gärna släppt unghästarna på deras fina naturbete.


Naturbetet på Omberg.

1 kommentar:

  1. Hej! Låter som en trivsam helg! Ville bara kolla om du fortfarande vill ha upp Kaktus i sommar? Har hittat en medryttare så nu är han i full gång.

    Mvh Anna

    SvaraRadera