5 sep. 2011

Säsongens sista kurs!

Det var en solig och härlig helg tillsammans med ett väldigt trevligt gäng som fick avsluta kurs och lägersäsongen för mig. Fyra ridläger för barn och ungdomar på Hökebo och tre helger på Untra konferensgård har vi fått plats med i sommar utöver det vanliga jobbet. Nu blir det kurser på bortaplan runt om i Sverige under några helger och så förstås en hel del föreläsningar. 
Dessutom ska några föl ur årets kull säljas och om jag hittar rätt köpare så ska jag även sälja min älskade Venus. Parallellt med sommarens och vinters säsong pågår förstås träning av hästar (både egna och andras) och skötsel av gården
Sen vill jag tipsa alla som går i husköpartankar om ett jättefint hus som ligger alldeles i närheten av vårt som vi renoverar nu. 

Vill ni bli vår framtida granne? Kolla in huset HÄR. 
En av helgens deltagare tillsammans med lånehästen Lilja tar paus vid Röddret.
Ryttarna förbereder sig och hästarna för ännu en uteritt.
Det blev gott om ridning utmed Dalälven.
Det märks på de rejäla dammluckorna att det är ett vattenkraftverk i krokarna.
Untra Vattenkraftverk är en imponerande byggnad som man passerar på vägen till kursgården.
Gullan och Börje pustar ut efter en lyckad helgkurs. Nu blir det några dagars ledig tid och bete på ön innan det är dags för hemtransport av hästarna till Hökebo.

2 kommentarer:

  1. Vilka föl ska säljas? Och hur många har du fått detta året?

    SvaraRadera
  2. Det är en skimmelhingst e: Kostur och undan mitt klass 2 sto Glaeda och så en avkomma till Náttrún och Örn som heter Aladdin och är en fuxhingst. Sedan är det flickorna Loppa och Toppa e:Örn som jag skrivit om här på bloggen. Bild på grabbarna finns i inlägget:
    http://thildesblogg.blogspot.com/2011/07/fyra-sma-fol.html från den 24 Juli

    SvaraRadera