26 sep. 2011

Om bröllop

Eftersom de mest lästa inläggen här på bloggen hamnar här i listan till vänster så kan jag bland annat se att inlägget: Vilket bröllop!!! är ett av dem som blir mest läst varje vecka. Jag gissar att det inte är flera hundra i veckan som klickar sig in just i det inlägget för att läsa om min vän Helenas bröllop, eller hur?
Någon enstaka kanske tror sig få läsa att jag och Stefan gift oss precis som skvallertidningarna velat antyda på omslag som detta: 
Jag frågade Stefan om han ville följa med till Tanzania och han sade ja :-)
Mikael och Marita träffades och
gifte sig i Bonde söker fru.

Träffas man på det sätt vi gjorde så får man förstås finna sig i att få frågan om förlovning, giftermål och barn från skvallerpressen med jämna mellanrum (jo, de ringer mig regelbundet för att fråga om just det). Vissa par som träffats via serien har ju till och med valt att dela sitt bröllop med alla tv tittare (och jag har förstås suttit bänkad och förtjust följt dem uppför altargången). 



Vi fick faktiskt frågan men kände starkt att det inte var något för oss. Dessutom har vi inte bråttom med något utan allt får ha sin tid. Just nu är det renoveringen av huset som tar all vår tid och pengar. Att klämma in ett bröllop mitt i allt detta skulle vara jättetrist för vi skulle inte ha någon chans att njuta av det. 
Kan mycket väl tänka mig att
i så fall ha något turkost!


Att gifta sig känns som ett härligt tillfälle att få ordna en stor fest för alla man bryr sig om och fira kärleken. Någon gång blir det kanske vår tur, men oavsett vad så ligger det långt fram i tiden.  

Vi har ju i stort sett ett helt hus kvar att bygga!


Taket är snart klart och huset har blivit ännu vackrare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar