6 mars 2012

Jag erkänner, jag kollar!

Jag råkar faktiskt vara barnsligt förtjust i Melodifestivalen och försöker se alla deltävlingar om jag kan. Självklart är det förstås finalen som är viktigast och mest spännande. Jag tycker sällan om låtarna i Melodifestivalen men det är ju lite det som är charmen och underhållningen. Jag har blivit lite förvånad över vilka som gått vidare i år, men framförallt är det en del som inte ens gått till andra chansen som man trodde hade en säker plats i finalen. Som tur var är båda mina favoritlåtar i final och jag hoppas att alla som förhandstippar har fel för mina favoriter är inte Loreen eller Danny. De har i och för sig låtar som jag tror skulle göra hyfsat bra ifrån sig i Eurovision, men jag är inte svag för den typen av dansmusik alls.
Själv håller jag mest av allt på Why start a fire med Lisa Miskovsky men ska också erkänna att jag faktiskt är lite svag för den trallvänliga låten Soldiers med Ulrik Munther.
Tycker Lisas låt är riktigt bra!
Ärligt talat blir jag lycklig vilket bidrag som än vinner bara det inte blir Ranelid. Tycker det är lite sorgligt att alla tycker han är ett skämt och röstar för att han är rolig, men han gör ju det här på fullaste allvar. Så som sagt, bara det inte blir Ranelid är jag nöjd!

Lyssna igenom en snabbrepris av bidragen (tot 2 min) i deras startordning nedan.
Lyssna: Finallåtarna i Melodifestivalen 2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar