16 jan. 2011

På Island är det vår...

På Island möts man av ett leende
när man ska gå över gatan.
I alla fall jämfört med den vinter som jag lämnade i fredags. Här behöver man ingen mössa och knappt någon halsduk och genast infinner sig vårkänslorna. Dagarna hittills har jag spenderat i Reykjavik och först på eftermiddagen idag åkte jag österut till landet i området kring Hvolsvöllur som var mitt gamla hem för snart tio år sedan. Imorgon ska jag ut till stallet en sväng och jag måste erkänna att jag börjar få lite hästabstinens efter tre dagar helt utan hästkontakt. Kanske snubblar jag över någon häst att ta med mig hem.

Reykjavik har en del riktigt udda gamla hus.
Bussresan österut var självklart kantad av vackra fjäll.

4 kommentarer:

  1. Ha det riktigt kul på ön!! Här i Månkis är det +5 grader nu kl 23 söndagkväll....blir inte klok på denna vinter!!!
    Kram
    Ewa

    SvaraRadera
  2. Du tar så fina bilder!
    Är måttligt avundsjuk på dig, jag vill också åka till Island!!

    SvaraRadera
  3. Ta ett dopp i den blå också och ha goda dagar på ön. Glöm inte krama hästarna från en glad Lax

    SvaraRadera
  4. Åh ta många fina kort så man får se hur det ser ut där :) Var på väg en gång men vart inte :) hih

    SvaraRadera