12 jan. 2011

Den (näst) bästa sommaren

Hittade bilder från sommaren 2005 då Karen från Island jobbade här. Sedan dess är vi vänner och hon har hälsat på flera gånger här på gården.
Karen kunde ingen svenska när hon kom hit för att jobba, men efter en sommar med ridläger (där barnen var för blyga för att prata engelska) så var hon riktigt bra på att både förstå och göra sig förstådd. För mig innebar det att jag plötsligt såg på mitt eget språk på ett nytt sätt och kunde skratta åt hur roligt ordet "jordgubbe" lät och särskilt när hon sade det. 
Nu känner jag att min isländska blivit lite rostig och det blir säkert hon som får sig några goda skratt åt min brytning.
Hingsten Gaukur hade massor av ston den sommaren.
Hingsthagen ligger en bit bort så han fick snällt
lära sig att springa bredvid cykeln så att det
gick fortare att ta in honom på kvällarna.



Under sommaren hon jobbade här hade jag hingststation, ridläger och hästar på försäljning så schemat var fullspäckat, men samtidigt väldigt roligt. Efter sommaren 2009 då jag träffade Stefan är sommaren 2005 den absolut bästa sedan jag flyttade till gården. Här kommer ett axplock med bilder från Karens kamera. 

En av Karens favoriter var den härliga tölthästen Bassi.
Jag gjorde en katastrofal insats med Glaeda på en avelsvisning.
Som helhet är visningen ett kul minne då vi bodde i min
hästtransport i några dagar och lyssnade väldigt mycket på Cranberries.
Löshoppning med Ófeigur var alltid kul för
alla och det tyckte nog han också. Läs mer
om underbara vännen Ófeigur i inlägget: En riktig vän!
Mina arbetskläder har inte förändrats mycket
sedan den sommaren. Att hålla lektioner på ridläger
är rätt varmt fortfarande.
Jag och Karen i Öregrund under en av hennes semestrar i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar