23 okt. 2011

Norge nästa!

Imorgon flyger jag över till grannlandet för att i några dagar hälsa på en av mina vänner som bor där. Hon har nyss fått sitt andra barn och det ska bli så spännande att träffa den nya familjemedlemmen. Den äldre av döttrarna har flera gånger varit och hälsat på med sin mamma här på gården och har även suttit (om än sovandes) på båda mina hingstar. Det ska börjas i tid (som med mina ridande syskonbarn) och det blir säkert ridning även för lillasyster när hon hälsar på på gården.
Det är härligt att det är så lätt att ses även om vi bor i olika länder brukar jag tänka, men så insåg jag att det alltid var jag som fick besök (trots att hon reser med barn) och aldrig jag som hälsade på. Nu är det dock dags och det ska bli jättekul men också nytt eftersom det för ovanlighetens skull inte kommer vara en enda häst utanför fönstret i flera dagar!
Här är min kompis med lilla Alva som bara sov när Ess hälsade. Bilden togs i maj för över ett år sedan och nu finns istället en liten ny knodd i den här storleken hos familjen.
Premiärridning på Ess. Alva sov lugnt vidare (och självklart står mamma och håller i ordentligt med båda händer!)
Mer om min Norgeresa HÄR.

5 kommentarer:

  1. Men gud vilken otroligt härlig bild på bebisen! Det ser inte alls ut som att hon sover utan som att hon typ sträcker ut armarna och njuter. Ljuvlig!

    SvaraRadera
  2. Hej Thilde! Jag ska med största sannolikhet bli medryttare till ett sto, islandshäst alltså. Jag har aldrig ridit islandshäst innan, och har suttit och lusläst allt jag kommer över på nätet, och så hittade jag din blogg :) Jag har ju redan nu innan blivit helt frälst, de verkar himla mysiga de hära isisarna :D Skriver du på nåt mer ställe, kanske mer om hästarna? :D

    /Jennie

    SvaraRadera
  3. hej thilde! Tittar du på årets bonde söker fru?

    SvaraRadera
  4. Jennie - Tyværr har jag ingen mer blogg men det har skrivits en hel del om hæstar på den hær bloggen. Klicka bara på etiketten "Hæstar" under något inlægg så sorteras allt annat bort.


    Och sjælvklart tittar jag på årets sæsong av bonde søker fru! Onsdagkvællar ær alltid hemmakvæll med mys.

    SvaraRadera
  5. Sen så har jag hittat hemsidan för hästarna, så nu är jag nöjd :)

    /Jennie

    SvaraRadera